چکیده گزارش:
روش تدریس فعال که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را میطلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.
به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دورههای تحصیلی، نگرشهای جهانی، رشد روز افزون تحقیقات، سرعت فن آوری و تکنولوژی، ضرورت کار بست تدریس فعال را میطلبد.
ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن...
چکیده گزارش:
روش تدریس فعال که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را میطلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.
به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دورههای تحصیلی، نگرشهای جهانی، رشد روز افزون تحقیقات، سرعت فن آوری و تکنولوژی، ضرورت کار بست تدریس فعال را میطلبد.
ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن...
چکیده گزارش:
روش تدریس فعال که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را میطلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.
به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دورههای تحصیلی، نگرشهای جهانی، رشد روز افزون تحقیقات، سرعت فن آوری و تکنولوژی، ضرورت کار بست تدریس فعال را میطلبد.
ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن...
چکیده گزارش:
روش تدریس فعال که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را میطلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.
به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دورههای تحصیلی، نگرشهای جهانی، رشد روز افزون تحقیقات، سرعت فن آوری و تکنولوژی، ضرورت کار بست تدریس فعال را میطلبد.
ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن...
چکیده
یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روشهای یاد دهی- یاد گیری است. اگر روشهای تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. اما انتخاب روشهای تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و تواناییهای معلمین قرار میگیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش میدانند و به خلاقیت اهمیت نمیدهند و به دانش آموزی که...
چکیده
یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روشهای یاد دهی- یاد گیری است. اگر روشهای تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. اما انتخاب روشهای تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و تواناییهای معلمین قرار میگیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش میدانند و به خلاقیت اهمیت نمیدهند و به دانش آموزی که...
چکیده
یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روشهای یاد دهی- یاد گیری است. اگر روشهای تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. اما انتخاب روشهای تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و تواناییهای معلمین قرار میگیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش میدانند و به خلاقیت اهمیت نمیدهند و به دانش آموزی که...
چكيده :
در اين مقاله سعي شده مشكلات و معضلات روش هاي آموزش رياضي با توجه به تنوع اين روش ها و پيشرفت روز افزون تكنولوژي آموزشي بيان شود ، به نظر نگارنده آموزش رياضي يك هنر است كه معلم مي تواند با آراستن آن به فنون مختلف ساعاتي لذت بخش را براي خود و دانش آموزانن به ارمغان آورد ،همچنين راهكارهاي عملي براي آموزش هرچه بهتررياضي و درنتيجه ايجاد انگيزه و علاقه نسبت به درس پرداخته شده ، ودر پايانن نيزپيشنهادهايي براي هرچه...
چكيده :
در اين مقاله سعي شده مشكلات و معضلات روش هاي آموزش رياضي با توجه به تنوع اين روش ها و پيشرفت روز افزون تكنولوژي آموزشي بيان شود ، به نظر نگارنده آموزش رياضي يك هنر است كه معلم مي تواند با آراستن آن به فنون مختلف ساعاتي لذت بخش را براي خود و دانش آموزانن به ارمغان آورد ،همچنين راهكارهاي عملي براي آموزش هرچه بهتررياضي و درنتيجه ايجاد انگيزه و علاقه نسبت به درس پرداخته شده ، ودر پايانن نيزپيشنهادهايي براي هرچه...
چکیده گزارش:
تحولات بی حد و حصر در بنیان های جوامع،که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داده، به پدید آمدن شکاف هایی منجر شده که انسان های امروز را ناگزیر از همنواسازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی، بحران هایی پیش روی افراد پدید می آید که اگر متوقف نشود دنیای روحی، روانی آنها را متلاطم می کند. آسیب های اجتماعی و روحی و روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی...